Příjem klientů
Obvykle je kapacita Senior centra naplněna. Avšak pro případ uvolnění kapacity bereme žádosti do pořadníku zájemců o službu. Více informací či sjednání osobní návštěvy u naší sociální pracovnice paní Kateřiny Křapkové, DiS. na telefonním čísle: 732 414 202 nebo zasílejte žádosti na email: krapkova@senior-centrum.cz. V její nepřítomnosti lze kontaktovat asistentku sl. Nelu Čáslavskou na telefonním čísle: 734 210 734 či emailu: caslavska@senior-centrum.cz. Žádost lze stáhnout zde.
Úvodní seznámení se senior centrem
Senior centrum se řadí do pobytových sociálních služeb s posláním Domova se zvláštním režimem (DZR), a to v souladu se zákonem č. 108/2006 Sb., o sociálních službách. Základní informace o našem Senior centru, poskytovaných službách a aktivitách pro seniory se dozvíte z našich internetových stránek. Telefonicky nebo e-mailem se pak můžete informovat o aktuální obsazenosti, případně s námi probrat svoji životní situaci a domluvit se na dalším postupu.
Pokud vás Senior centrum zaujalo, doporučujeme přijet na návštěvu, prohlédnout si celý areál, umožníme Vám prohlídku ubytování, dozvíte se, jak probíhají jednotlivé aktivity. Pohovoříme si o Vaší sociální situaci a potřebách v rámci budoucí péče. Budete mít možnost prodiskutovat Váš zdravotní stav se zdravotní sestrou Senior centra. Vezměte si sebou na návštěvu k nám dokumentaci s popisem aktuální zdravotní anamnézy – nutná stařecká demence z důvodu zařazení do naší cílové skupiny. Registrace zde.
Na e-mail, poštou či při osobní návštěvě od nás obdržíte informační leták, žádost o přijetí, seznam věcí potřebných pro pobyt a ceník. Tyto dokumenty najdete i v sekci Ke stažení.
V případě, že projevíte zájem o služby našeho zařízení, je potřeba vyplnit žádost o přijetí a doručit ji do penzionu poštou, e-mailem nebo osobně.
Před nástupem do Senior centra
Před nástupem do Senior centra sociální pracovnice spolu se zdravotní sestrou provedou sociální šetření v místě pobytu žadatele (přirozené prostředí, LDN, jiné oddělení zdravotnického zařízení, dům s pečovatelskou službou, odlehčovací služba…)
Na základě zjištěných informací ze žádosti, sociálního šetření, komunikace s klientem, jeho rodinou sociální pracovnice ve spolupráci se zdravotní sestrou a vedením SCN rozhodnou o potřebnosti klienta o sociální službu. V případě kladného rozhodnutí, připraví veškeré smluvní podklady, zpracují se plány péče pro ošetřující personál a navazující dokumenty.
Před dnem nástupu do Senior centra zajistěte u praktického lékaře výpis ze zdravotní dokumentace (karty) a zprávy od specialistů (např. neurologie, kardiologie, psychiatrie aj.), aby náš zdravotní úsek i praktický lékař, který k nám dochází, měli kompletní informace o zdravotním stavu nastupujícího.
Nachystejte si s sebou vše dle Seznamu věcí potřebných pro pobyt. Označení ošacení zajištují pracovnice naší prádelny, které k tomu mají profesionální štítkovač textilií, který zajistí dlouhodobou trvanlivost označení. Poplatek činí 15 Kč/ks. (viz. Ostatní služby).
Na přípravy u nás nejste sami. Před dohodnutým dnem nástupu klienta spolu budeme v intenzivnějším kontaktu a společně doladíme všechny detaily pro bezproblémový průběh nástupu. Nebojte se ptát na vše, co Vás zajímá.
V den nástupu do Senior centra
Senior, většinou se svým doprovodem, přijíždí do penzionu v předem domluvený čas. Upřednostňujeme nástup v dopoledních hodinách, kdy je přítomen největší počet personálu a vedení a kdy se můžeme novému klientovi adresně věnovat. Respektujte potřebu i našeho odpočinku: nástupy nových klientů neprobíhají o víkendu a o státních svátcích.
Po příjezdu zavede náš pečující personál nového klienta na jeho pokoj či do jídelny. V případě, že senior nastupuje v době, kdy je podávána strava, je mu podána dle předešlé domluvy a s ohledem na jeho diety a zvyklosti.
Pečující personál pomáhá s ubytováním, zabydlením se na pokoji a s vybalením věcí. Sepisuje seznam věcí, se kterými senior do zařízení přišel, komunikuje se seniorem a snaží se mu usnadnit první okamžiky v novém prostředí. Pečující personál přebírá inkontinenční pomůcky na počáteční péči o seniora. Zdravotní sestra poté přebírá lékařské a ošetřovatelské zprávy a léky k podávání. Zajímá se o aktuální zdravotní stav, případně obtíže a informuje se o naplánovaných návštěvách odborných lékařů.
Sociální pracovnice dohlíží na administraci všech smluvních a provozních záležitostí. Sociální pracovník od počátku zaštiťuje nástup nového klienta a je mu k dispozici ve všech otázkách. Pomáhá mu v jeho adaptaci na nové prostředí a sestavuje ve spolupráci s vedoucí pečovatelkou, klíčovým pracovníkem a se seniorem jeho individuální plán pro potřeby pobytu v našem zařízení.
Každému novému klientovi věnujeme ze začátku zvýšenou pozornost, aby si co nejpřirozeněji zvykl na nové prostředí.
Nový život v Senior centru
Buďte připraveni, že adaptační proces v novém prostředí mimo domov trvá seniorovi týdny i měsíce. Je náročný jak pro klienta, tak pro jeho blízké, vždy se však tuto situaci snažíme maximálně usnadnit.
Každý člověk je osobnost. Skloubení soužití na pokoji s více lůžky není u starých lidí s různým charakterem jednoduché. Je naší velkou snahou ubytovávat k sobě seniory, kteří by si mohli rozumět. Proto prosíme, abyste byli tolerantní k rozmarům stáří spolubydlících Vašeho příbuzného, a nebyli hned nepříjemní na personál jednotlivých provozů. Všichni si na sebe zvykáme. Chápeme, že pro svého blízkého chcete to nejlepší – naším cílem je totéž.





